A RANDOMIZED CONTROLLED TRIAL OF A ‘BUDDY’ PROGRAMME TO IMPROVE CHILDREN'S ATTITUDES TOWARD THE DISABLED Journal Articles uri icon

  •  
  • Overview
  •  
  • Research
  •  
  • Identity
  •  
  • Additional Document Info
  •  
  • View All
  •  

abstract

  • SUMMARYChildren's attitudes to their disabled peers exert a powerful influence on the process of integration of the disabled. This study reports a randomized controlled trial of a ‘buddy’ interaction programme in which gender‐matched able‐bodied and disabled schoolmates were paired over a three‐month period. 43 per cent of the buddy children had a significant improvement in attitudes, compared with 18 per cent of the controls. Buddies also got to know significantly more disabled schoolmates than did the control children. There was a secondary effect on parents, with both fathers and mothers of buddy children having significant improvements in attitude. The implications of these results for the social success of disabled children are discussed.RÉSUMÉEssai contrôle randomisé d'un programme de ‘copinage’ pour amiliorer l'attitude des enfants vis à vis des handicapésLes attitudes des enfants vis à vis de leurs camarades handicapés exercent une grande influence sur le processus d'intégration des handicapés. Cet article rapporte un essai controle randomise d'un S programme d'interactions de ‘copinage’ au cours duquel des ecoliers de meme sexe étaient appariés r‐valides‐handicapés pour une période de trois mois. 43 pour cent des enfants ainsi appariés présentaient une amélioration significative de leurs attitudes contrôles pour cent chez les contróles. Les copins appariés fréquentaient aussi significativement davantage les Scoliers handicapés que ne le faisaient les enfants contrôles. II y eut un effet secondaire chez les parents, père et mère d'enfants copins présentant une amélioration significative de leur attitude. Les implications de ces reassultats a pour le succès social des enfants handicapés sont discutées.ZUSAMMENFASSUNGEin randomisierter, kontrollierter Versuch eines ‘Buddy’ Programms, urn die Haltung von Kindern gegenüber Behinderten zu verbessernDie Haltung der Kinder gegenüber ihren behinderten Altersgenossen hat einen starken Einfluß auf den Integrationsprozeß von Behinderten. Diese Arbeit berichtet iiber einen randomisierten, kontrollierten Versuch eines ‘Buddy’ Interaktionsprogramms, in dem gleichgeschlechtliche gesunde und behinderte Schulkameraden über einen Zeitraum von drei Monaten zusammen war en. 43 Prozent der ‘Buddy’ Kinder zeigte eine signifikante Verbesserung ihrer Einstellung im Vergleich zu nur 18 Prozent bei den Kontrollen. ‘Buddies’ lernten auch signifikant mehr behinderte Mitschüler kennen, als die Kontrollen. Es fand sich auch ein sekundarer Effekt bei den Eltern, sowohl Vater, Swie auch Mütter von ‘Buddy’ Kindern zeigten eine signifikant bessere Einstellung zu Behinderten. Es.& wird dariiber diskutiert, was diese Ergebnisse fur den sozialen Erfolg behinderter Kinder bedeuten.RESUMENEnsayo controlado al azar de un programa de ‘camaraderia’ para mejorar las actitudes de los nifios hacia los minusvdlidosLas actitudes de los nifios para con sus semejantes minusválidos ejercen una poderosa influencia sobre el proceso de integración del minusválido. Este estudio aporta un ensayo controlado al azar de un programa de interacción entre ‘camaradas’ en el cual se emparejaron escolares minusvalidos con semegantes en gónero normales durante un periodo de tres meses. El 43 por ciento de los ‘camaradas’ mostraron una significativa mejori'a en sus actitudes en comparaci6n con el 18 por ciento de los controles. Los ‘camaradas’ tambien llegaron a conocer significativamenta mas escolares minusvalidos que los controles. Hubo un efecto secundario en los padres, ya que los padres y las madres de ‘camaradas’ tambien tuvieron una mejoria significativa en su actitud. Se discuten la implicaciones de estos resultados en el exito social de los nifios minusvalidos.

publication date

  • June 1987