AN EPIDEMIOLOGICAL STUDY OF CHILDREN'S ATTITUDES TOWARD DISABILITY Journal Articles uri icon

  •  
  • Overview
  •  
  • Research
  •  
  • Identity
  •  
  • Additional Document Info
  •  
  • View All
  •  

abstract

  • SUMMARYIn this epidemiological study the authors recorded the attitudes of children in Hamilton, Ontario, to physically disabled and mentally handicapped children. Univariate analyses confirmed the importance of female gender, friendship and contact with handicapped persons as determinants of more accepting attitudes. Type of disability and the presence or absence of disabled children in respondents' schools were not found to influence attitudes in a systematic manner. Correlations between attitudes and children's self‐esteem or sociometric ratings were not significant, nor were parent‐child attitude correlations. Maternal language of origin was found to influence children's attitudes, in favour of children of English‐speaking mothers. These results are discussed with reference to their practical applications by community and educational systems seeking to foster integration of disabled children.RÉSUMÉEtude épidémiologique de l'attitude des enfants envers les handicapésDans cette étude épidémiologique, les auteurs ont recueilli les attitudes des enfants d'Hamilton, Ontario, vis à vis des enfants physiquement atteints et mentalement handicapés. Les analyses univariées ont confirmé l'importance du sexe féminin, de l'amitié et contact avec des personnes handicapés, à l'origine d'attitudes plus acuellantes. Le type de l'incapacité, la présence ou l'absence d'enfants handicapés dans l'école des interviewés n'ont pas paru influencer l'attitude de façon systématique. Les corrélations entre les attitudes, l'autoestime ou les niveaux sociométriques n'étaient pas significatives, pas plus que les corrélations d'attitude parents‐enfants. La langue maternelle a paru avoir un rô1e sur l'attitude des enfants, en faveur des enfants de mères parlant anglais. Ces résultats sont discutés en référence à des applications pratiques pour les systèmes communautaires et éducatifs cherchant à favoriser l'intégration des enfants handicapés.ZUSAMMENFASSUNGEine epidemioloogische Studie über die Einstellung von Kindern zur BehinderungIn dieser epidemiologischen Studie haben die Autoren die Einstellung von Kindern in Hamilton, Ontario, zu körperlich und geistig behinderten Kindern untersucht. Die Analysen bestägtigen, daß Faktoren wie weibliches Geschlecht, Freundschaft und Kontakt mit behinderten Personen für eine verständnisvolle, akzeptierende Haltung sprechen. Die Art der Behinderung und die Tatsache, ob in der Schule behinderte Kinder sind oder nicht, beeinflußte die Haltung der Befragten nicht grundlegend. Die Korrelationen zwischen der Einstellung und dem Selbstbewußtsein der Kinder oder soziometrischer Beurteilungen waren nicht signifikant, noch die der Eltern‐Kind Beziehung. Es fand sich ein Zusammenhang zwischen mütterlichem Sprachursprung und der Einstellung der Kinder, mit einem Plus für die englisch sprechenden Mütter. Diese Ergebnisse werden im Hinblick auf ihre praktische Anwendbarkeit durch Gemeinde und Schulsysteme diskutiert, die das Ziel haben, die Integration behinderter Kinder zu fördern.RESUMENEstudio epidemiólogico de las actitudes de los niños respecto a la minusvalenciaEn este estudio epidemiológico los autores registran las actitudes de niños de Hamilton, Ontario, con respecto a los niños con incapacidad física o mental. Los análisis univariados confirman la importancia del género femenino, amistad y contacto con personas minusválidas como determinantes de actitudes más recepvas. El tipo de minusvalfa y la presencia o ausencia de niños minusválidos en la escuela del encuestado no se vió que influyesen en las actitudes de una forma systemática. Las correlaciones entre la autoestima de los niños o los niveles sociométricos y las actitudes no eran significativas ni tampoco lo eran las correlaciones entre las actitudes padres‐niño. La lengua de origen materno se halló que influía en las actitudes de los niños, en favor de los niños con madre de habla inglesa. Estos resultados se discuten con referencia a sus aplicaciones prácticas en la comunidad y a los sistemas educativos que buscan la integración de niños minusválidos.

publication date

  • April 1989